Stop gropilor din asfalt din Romania


Iata ca, de ceva timp incoace, un coleg de blogosfera, s-a decis sa demareze rezolvarea unei cauze sacaitoare a romanilor: gropile din asfalt. Ne-a mancat, aceasta situatie neplacuta ani, nervi si timp, pana si discutiile le irosim discutand despre cum se eschiveaza cei responsabili in a pune lucrurile pe roti. Vlad a avut puterea si nervii necesari sa ne adune pe multi intr-o cauza pe Facebook. Cititi ce propune aceasta cauza sa rezolve si mai apoi raspunsul celor de la CNADNR la scrisoarea deschisa a colegului nostru. Aceasta problema nu se va rezolva desigur daca stam cu mainile in san asa ca va rog sa va alaturati grupului si sa ne ajutati cu ce aveti voi de oferit. Poate fi de ajuns numai prezenta voastra. So dive in!

Bulletin from the cause: Stop gropilor din asfalt in România!

Go to Cause

Propun ca în Codul Rutier acest semn să nu mai poarte denumirea de „Atenţie, Drum cu Denivelări!” ci „Atenţie, Drum cu Gropi!”.
Dată fiind starea deplorabilă a drumurilor europene şi naţionale din ţara noastră, lipsa de reacţie şi acţiune a autorităţilor, în speţă Ministerul Transporturilor reprezentat de CNADNR, proasta gestionare a banului public rezultat din strângrea de fonduri din plata vignetei de drum, iniţiem acest protest colectiv tocmai pentru a
atrage atenţia asupra acestor lucruri şi pentru luarea măsurilor corespunzătoare de remediere a lor.
Este trist că datorită acestor gropi, deja două persoane şi-au pierdut viaţa !! (a se vedea cazurile celor doi motociclişti din Bucureşti), alte persoane au suferit afecţiuni fizice (fracturi ale membrelor) sau daune materiale (maşini avariate…etc).
De aceea doresc ca membrii afiliaţi cauzei (protestului) să pomenească de situaţia drumurilor din localităţile în care domiciliază sau din vecinatatea acestora pentru a putea înainta şi alte petiţii pertinente celor ce pot face ceva în acest sens (menţionez că la petiţia anterioară s-a primit un răspuns oficial din partea CNADNR, fapt ce a dus la modificarea conţinutului acestui protest).
De asemenea, aşa cum au facut-o deja unii susţinători ai cauzei, descrieţi şi întâmplările prin care aţi trecut şi neplăcerile cauzate de incompetenţa autorităţilor.
Nu este posibil ca un agent de circulaţie să nu dorească încheierea unui proces verbal de constatare a unei daune provocate pe drumurile publice! Se pot face adrese şi către instituţiile ce coordonează activitatea acestora pentru a sesiza aceste nereguli.
Nu înţeleg cum de nimeni nu a dat încă în judecată Ministerul Transporturilor şi implicit CNADNR pentru starea drumurilor naţionale şi europene din România. Societăţile de asigurare ar trebui să ia atitudine şi să sprijine cetăţeanul plătitor şi implicit clienţii lor. (bineînţeles că evită să se tărăşească prin tribunale cu cei de la transporturi şi atunci o dau cotită că nu există suficiente dovezi pentru dauna suferită).
Nu este posibil ca acest minister prin această companie să nu facă nimic în privinţa aceasta şi să-şi bată joc de toţi aceia ce plătesc vigneta de drum.
Nu este posibil să se afişeze mereu scuza că nu este buget şi alte alea. Dar banii din rovignete unde săracie sunt? Bineînţeles în buzunarele regilor (mogulilor) asfaltului.
Nu se poate să-ţi dărâmi efectiv maşina (pe care majoritatea am dat foarte mulţi bani, munciţi cu greu) încercand să mergi pe aceste drumuri. Nimeni nu face nimic în acest sens, nici măcar bunăvoinţa de a pune niste nisip cu pietriş în craterele apărute în asfalt.
Lipsa de bun simţ face ca CNADNR-ul să nu pună nici un semn de avertizare măcar asupra stării drumului şi nici să marcheze locurile periculoase sau măcar să le împrejmuiască.
Nu înţeleg de ce o asociaţie gen ACR (Automobil Clubul Român) nu face demersuri în acest sens!
Nu înţeleg de ce avocaţii care stau pe tuşă din lipsa de procese nu valorifică acest aspect!
Toate acestea aş dori să le împărtăşiţi pentru ca ele să fie cunoscute şi de către autorităţi.
Vocea poporului înseamnă mai mult decât vă puteţi imagina!
Ruşine tuturor celor ce se ocupă de starea drumurilor din România!
Intr-un articol recent publicat de Jurnalul Naţional puteţi citi de ce merge treaba aşa de „bine” la Ministerul Transporturilor şi CNADNR…..dezvăluindu-se toată încrengătura de relaţii şi cumetrii de la CNADNR:
http://www.jurnalul.ro/stire-special/…
Vlad Vanca
P.S. Mai sus sunt link-urile către paginile Ministerului Transporturilor şi Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA, locaţii unde puteţi vedea că nu se pomeneşte deocamdată nimic despre aceste drumuri, în accepţiunea celor responsabili, totul fiind OK! Se pot trimite mail-uri de protest din paginile acestora, iar pentru domnul Berceanu vă furnizez eu adresa: radu.berceanu@senat.ro
To: Members in Stop gropilor din asfalt in România!

Raspunsul primit din partea CNADNR

În atenţia: Domnului Vlad Vanca,

Ref: Mesajele dvs. transmise la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (nr. înregistrare 24/RP/813/2009) şi către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (nr. înregistrare 92/8560/24.02.2010)

Stimate Domn,

Ca urmare a mesajelor dvs. privind starea drumurilor naţionale, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale derulează anual, prin Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri, un program de întreţinere periodică a reţelei de drumuri naţionale care presupune realizarea de tratamente bituminoase, aşternere de covoare asfaltice, straturi rutiere foarte subţiri, precum şi alte lucrări specifice de intervenţie punctuală.

Precizăm, cu titlu informativ, că faţă de necesarul cheltuielilor de întreţinere a drumurilor naţionale estimat pentru anul 2009 (2.478.434.073 lei), bugetul alocat efectiv a fost de aproximativ 24% din necesar (604.898.000 lei).
În acest context menţionăm că, în anul 2009, preţul mediu al reparaţiilor asfaltice (plombare) aferente unui metru pătrat de drum naţional a fost de 60 lei, iar preţul mediu aferent întreţinerii anuale a unui kilometru echivalent de drum naţional a fost de 36.623 lei. Astfel, contravaloarea unei roviniete de 116 lei/an ajunge pentru repararea a aproximativ 2 mp de drum.

Având în vedere fondurile importante necesare în infrastructura rutieră, veniturile proprii ale CNADNR SA sunt completate cu sume din partea utilizatorilor.
Astfel, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002, cu modificările şi completările ulterioare, utilizatorii reţelei de drumuri naţionale din România achită rovinieta.
Reiterăm că sumele încasate în urma aplicării acestui tarif sunt utilizate pentru finanţarea lucrărilor de construcţie, modernizare, întreţinere şi reparaţie a drumurilor naţionale, precum şi pentru garantarea şi rambursarea creditelor externe şi interne contractate în acest scop.

În ceea ce priveşte contractul de reabilitare a drumului naţional DN 66 pe secţiunea Rovinari – Bumbeşti Jiu, precizăm că acesta a fost semnat în luna august 2007 cu firma Vegyepszer Zrt., având finanţare BEI.

În prezent a fost demarată procedura de cesionare a contractului, fiind aşteptată o propunere concretă în ceea ce priveşte firma care va prelua contractul.
Beneficiarul lucrărilor doreşte ca această procedură să se finalizeze până la sfîrşitul lunii aprilie 2010, astfel încât lucrările de reabilitare să înceapă în regim de urgenţă.
Până la tranşarea acestei situaţii, constructorul Vegyepszer Zrt. a fost instructat să înceapă lucrările de reparaţii la DN 66, astfel încât să fie îmbunătăţite condiţiile de trafic pe acest tronson de drum.
În lucrările de reparaţii sunt în curs de desfăşurare.

Referitor la tronsonul de drum DN 7 Deduleşti – Piteşti, vă informăm că în acest an, pe cei aproximativ 10 km în discuţie, au fost executate reparaţii asfaltice cu mixtură caldă pe o suprafaţă de 38.335 mp, în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de trafic.

În ceea ce priveşte acţiunile de control pentru verificarea achitării tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România desfăşurate de reprezentanţii Poliţiei Rutiere, însoţiţi de inspectorii de trafic ai Autorităţii Rutiere Române – ARR, menţionăm că, în conformitate cu prevederile OG nr. 15/2002, fapta de a circula fără a deţine rovinietă valabilă constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă.
În cazul în care prietenul la care faceţi referire în mesajul dvs. consideră că activitatea inspectorilor de trafic ai ARR nu s-a desfăşurat conform prevederilor legale, domnia sa are posibilitatea să se adreseze direct acestei instituţii, cu date concrete privind acţiunea de control, sau, în cazul în care a fost sancţionat contravenţional, poate face plângere împotriva procesului verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii, conform prevederilor OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.

Cu stimă,

DIRECTOR GENERAL
Dorina TIRON

Concluzie: Bombardati aceasta institutie care in loc sa gaseasca solutii, gaseste justificari!

Posted By: Vlad Vanca

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s