Cu cheia de gat (jocurile copilariei…partea a doua)


(sursa poza aici)

Iata si continuarea, care s-a lasat asteptata cam multicel, la jocurile copilariei. Pe alocuri am adaugat texte din surse diverse. O sa incerc sa fac cate un up-date la fiecare joc, adaugand cate un link catre un joc virtual reprezentativ al genului descris.

1.TOMANAP

2.SPANZURATOAREA

3.X & O

4.TARA, TARA, VREM OSTAS!

5.BATISTUTA

6.ORAR MENSTRUATIE

7.MA IUBESTE, NU MA IUBESTE

Primele jocuri le gasiti aici.

8.CRIZANTEMA

Un joc pe hartie menit sa codifice textul. Il foloseam ca sa ne ascundem de colegi sau de profesori.

Cuvantul in sine era util acestei codificari pentru ca nu contine nici o litera dublata, si sunt exact zece litere, fiecareia ii atribuiam cate o crifra, cronologic, de la 1 la 10 (zecele se transforma in 0). Astfel ca aveam:

C   R   I   Z   A   N   T   E   M   A

1   2   3   4   5   6    7   8    9    0

Iar fiecare litera din crizantema era inlocuita cu o cifra in cazul in care te apucai sa scrii un text pe un biletel.

De exemplu:

18   F513? (adica „ce faci”?)

Puteti sa va jucati in voie. E minunat jocul. Ajungeam sa stim pe de rost corespondentul fiecarei litere din CRIZANTEMA. 😉

***

9.PASAREASCA

la fel ca si CRIZANTEMA avea scopul unei codificari, dar de data aceasta, al vorbirii.

In momentul vorbirii fiecare silaba a cuvantului se dubleaza, iar in locul consoanei din silaba dublata, se adauga P.

CE-PE FA-PA-CI-PI TU-PU?

Have fun!

***

10.TELEFONUL FARA FIR

Aceste joc este de preferat sa fie jucat cu mai multi copii. Primul copil din sir ii sopteste celui de-al doilea un cuvant, al doilea sopteste urmatorului la rand cuvantul si tot asa pana se termina sirul. Ultimul trebuie sa spuna tare cuvantul iar primul confirma sau nu. Distractia intervine cand se dezvaluie cuvantul care, de regula, nu seamana cu ce a soptit primul din sirul de copii.

***

11.FAZAN

Este un joc foarte cunoscut care dezvolta limbajul si memoria, contribuind la formarea retelelor neuronale axo-dendritice.
Jocul incepe cand unul din participanti spune in gand alfabetul. Unul din ceilalti jucatori spune „stop” si litera la care a ajuns cel ce spune alfabetul, este litera cu care v-a incepe cuvantul. Se spune un cuvant format din cel putin 3 litere iar urmatorul trebuie sa formeze un alt cuvant a carui primele 2 litere sa fie identice cu ultimele 2 litere a cuvantului spus anterior.
Exemplu : prima litera C – castraveteterenenciclopedieiepurerestaurant.
In clipa cand un jucator nu mai stie sau nu mai poate sa construiasca un cuvant cu silaba primita, el este F. (In exemplu, nu exista cuvant care incepe cu „nt”, asa ca urmatorul jucator e „F” si ramane o tura afara.
) Fiecare jucator are dreptul la 5 greseli, acumuland pe rand literele de penalizare A, Z,A, N, dupa care iese din joc, purtand binemeritata denumire de FAZAN.
Nu se folosesc nume proprii si nici cuvinte de legatura. Nu se repeta cuvintele in cadrul aceluiasi joc.

(sursa aici)

***

12.MIMA

Mima se joaca adeseori in familie sau in cadrul petrecerilor, pentru a-i tine pe participanti atenti si antrenati.

Iata de ce vei avea nevoie:

– un cronometru sau un ceas pentru a contoriza timpul fiecarei echipe

– un pix si o hartie pentru a tine scorul

– foi pe care se vor scrie cuvintele/propozitiile/numele

– un arbitru neutru

Scopul jocului este ca participantii sa exprime un cuvant / o idee / un citat / numele unei persoane, al unei carti sau show tv in cel mai scurt timp cu putinta. Jucatorii se impart in doua echipe.

Subiectele mimei pot fi scrise pe foi in doua moduri: fie in avans (si atunci o persoana nu va juca pentru ca va sti raspunsurile) sau una dintre echipe scrie subiectele pentru cealalta echipa si invers.

Pentru inceput, fiecare echipa isi alege un conducator. Conducatorul este cel care va mima iar echipa sa trebuie sa ghiceasca ce mimeaza el. Conducatorul nu are voie sa isi foloseasca vocea in vreun fel si nu poate arata cu degetul inspre vreun obiect pentru a veni in ajutorul echipei sale. Procesul ghicirii incepe in secunda in care incepe mima propriu-zisa.

Membrii echipei pot spune in orice ordine ce cred ei ca se mimeaza. Daca unul dintre membri ghiceste ceva corect conducatorul poate arata inspre el si da din cap in semn de afirmare.

Daca echipa ghiceste raspunsul inainte de expirarea timpului persoana care a ghicit ultima parte a raspunsului devine conducator si mimeaza in continuare, altfel este randul celeilalte echipe.

La fiecare raspuns corect dat o echipa primeste un punct; jocul poate continua pana cand una dintre echipe acumuleaza 10 puncte, spre exemplu. O alta modalitate de a juca mima este ca fiecare echipa sa ghiceasca un numar anume de subiecte iar arbitrul cronometreaza timpul in care se ajunge la raspuns. La sfarsit, echipa cu cel mai mic timp total castiga.

(sursa aici)

***

13.DE-A V-ATI ASCUNSELEA

Cativa copii, minim 3, se ascund de cel care sta la numaratoare. Cel care sta la numaratoare este obligat sa se aseze cu spatele la ceilalti, eventual sa-si ascunda privirea, pentru a nu vedea unde se ascund, si numara pana la o cifra pe care au decis-o toti de comun acord. Cand termina de numarat se va duce sa-i caute. Primul gasit va sta la numaratoare la tura urmatoare. Imi amintesc ca trebuia sa-i gasesti si sa fugi la locul unde te-ai asezat la numarat si sa atingi cu palma in semn ca l-ai gasit primul. Daca atingea locul cel gasit nu se mai considera a fi urmatorul la numaratoare. Si atunci ii cautai si pe ceilalti.

***

14.FLORI, FETE SAU BAIETI

Se poate juca cu 3 sau mai multi copii, cu mai multi e mai distractiv. Se aleg doi copii care se despart de ceilalti si se gandesc la un numar de la 0 la 10. Se reintorc la ceilalti si asteapta ca ceilalti sa ghiceasca numarul. Cine a ghicit-o poate alege o categorie dintre nume de flori, fete sau baieti sau alte categorii (masini, prajituri, actori etc.).Cei care au ales numarul se duc sa aleaga doua nume din categoria aleasa si dintre astea doua va trebui sa aleaga una cel care a ghicit numarul. Numele ales ramane cu el/ea sa se gandeasca la un alt numar.

(sursa aici)

Anunțuri

5 gânduri despre „Cu cheia de gat (jocurile copilariei…partea a doua)

  1. Frumoase jocuri, dar eu ma uit la nepotumiu’ si la colegii lui de pozne cum ei nu mai stiu sa se bucure de aceste jocuri pe care eu le-am jucat cand eram copil. Nepotumiu’ are opt ani si sta pe messanger aproape in fiecare zi…

    • Asta e trend-ul, asta fac majoritatea, e cool, e bine, de ce sa nu? Asa gandesc copiii nostri azi. Intr-un fel au dreptate. Sunt atat de multi care au adoptat aceasta noua modalitate de comunicare si de joaca incat n-ai alta alternativa decat sa faci asemenea. Daca te duci in „spatele blocului” nu mai gasesti pe nimeni cu care sa joci frunza, de exemplu. Ba, mai mult, nici nu stiu ce-i aia.
      Sa va traiasca nepotelui! 🙂

  2. Pingback: Tweets that mention Cu cheia de gat (jocurile copilariei…partea a doua) « Alexandrescudaniela's Blog -- Topsy.com

  3. Pingback: Cu cheia de gat (jocurile copilariei...partea a treia) - Alexandrescu Daniela

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s